MENÜ

Honlap Fülei-Szántó Endre emlékére

...
Wikipédia:
 

Fülei-Szántó Endre (jogász)


 

 

A műszaki szakemberek idegennyelv-oktatása és az audiovizuális segédeszközök használata

(Társszerző: Serény Andor) Országos Műszaki Fejlesztési Bizottság, Műszaki–Tudományos Film Állandó Bizottság, Bp. 1963.

 

Modern nyelvszemlélet és új módszerek

In: Modern Nyelvoktatás 1–2. szám (32–59.) A TIT irodalmi és nyelvi választmánya, Bp. 1963.

 

Az oktatási reform és a korszerű nyelvoktatás feladatai

(Társszerző Hegedűs József)

In: Felsőoktatási Szemle 1963. március (139–143.)

 

Kísérlet a nyelvoktatás tudományelméleti hátterének megvilágítására

In: Modern Nyelvoktatás 3–4. szám, (57–75.) A TIT irodalmi és nyelvi választmánya, Bp. 1963.

 

A struktúra–operáció nyelvtani rendszer

In: Modern Nyelvoktatás 1964. 5–6. sz. (13–20.) A TIT irodalmi és nyelvi választmánya, Bp. 1964.

 

Német nyelvtani gyakorlókönyv (Kézirat)

(Társszerzők dr. Kovacsicsné Petrován M. Antónia és Hofman László)

Tankönyvkiadó, Bp. 1964

 

Vyučovanie nemčiny na základe vzorových viet a operácií so štruktúrnymi modelmi

(Társszerző József Kovacsicsová)

In: Cizí jazyky ve škole 10. VIII 1964–65. (445–449)

 

Magyar nyelvkönyv külföldiek számára. Budapest, 1966.

(Társszerző: Mihályi József)

 

Az ismétlés szerepe a tananyagtervezésben

In: Modern Nyelvoktatás 1968. 1–2. (23–38.) Bp. 1968.

 

Az igei kategóriák korrelációs modellje a spanyol nyelv rendszerében

In: Modern Nyelvoktatás, 1970. 1–2. Bp. 1968.

 

Spanyol társalgási könyv, Tankönyvkiadó, 1969.

 

Auxiliaritás és determináció

In: Nyelvtudományi Közlemények LXXII. 1. (200–211.) Bp. 1970.

 

Model S - O (strukture–operacije)

In: Aktivne metode i moderna pomogala u nastavi dstranih jezika (511–518.) Zagreb 1971.

 

A nyelvészet alkalmazása az idegen nyelvek oktatásában

(Társszerző: Hegedűs József)

In: Nyelvészet és gyakorlat; Nyelvtudományi értekezések 75. Bp.1971.

 

Ein Versuch der logischen und grammatischen Beschreibung der Modalitaten in einigen Sprachen

In: Papers from the International Symposium on Applied Contrasive Linguistics (141–157.)

Stuttgart 1971.

 

A spanyol és magyar igenevek kontrasztív leírása

In: Az élő nyelvek összevető nyelvtanainak elvi és gyakorlati kérdései (Előadások és hozzászólások vázlatai) (81 – 83.) Pécs 1971.

 

Néhány gondolat a zenei és nyelvi rendszer összefüggéseiről

Modern Nyelvoktatás (MNYO) 1971. 1-2.sz. (18 - 31.) Bp. 1971.

 

Az intenzív nyelvoktatás kérdései

(Társszerzők: Ferenczy Gyula, Hegedűs József, Hofmann László) IT, Bp. 1971.

 

Német nyelvgyakorlatok ipari szövetkezetek nyelvtanfolyamai részére 1971.

(Társszerző: Ruszthy Gyuláné)

 

Modern Linguistics and up-tu-date Teaching Materials

(Társszerző Hegedűs József)

In: FIPLV–TIT Kongresszus, 1971. április 3.)

 

A nyelvi és a zenei rendszer néhány összefüggéséről

In: Modern Nyelvoktatás 1972. 1–2. sz.

 

8. Korszerű nyelvtanok szerepe a nyelvoktatásban

In: Korszerű szakszövegoktatás (169–184.) Miskolc 1972.

 

Tartalmi tényezők szerepe a nyelvoktatásban (A szemantika alkalmazása)

In: Modern Nyelvoktatás (MNYO) 1972. IX. 3. és X. 1. (3-21.) Bp.1972.

 

Der Zusammengesetzte Satz im Lehrmaterial

In: Iral-Sonderband (207–214.) Heidelberg 1972.

 

A tartalmi tényezők szerepe a nyelvoktatásban (A szemantika alkalmazása)

In: Modern Nyelvoktatás 1972. 3. és 1973. 1. (1–53.)

 

Visszapillantás az intenzív tanfolyamok egyik kezdeti formájára

In: Modern Nyelvoktatás 1972. 3. és 1973. 1. (257–270)

 

A narratívum struktúrája (Kísérlet a mesemorfológia általánosítására)

In: MNYO XI. 1973. 1–2. Bp. 1973.

 

La gramática generativa y la enseńanza del espańol

In: Boletin de AEPE No. 8. Madrid 1973.

 

A szerkezeti–műveleti grammatika

In: Általános Nyelvészeti Tanulmányok (ÁNYT) IX. (87–123.) Bp. 1973.

 

Generative Grammar and Teaching Materials

In: Comenius Emlékkönyv Bratislava 1973.

 

A nyelvtanulásról. Bp., RTV-Minerva, 1975. 227 p.

(Társszerző: Szilágyi János)

 

A kontrasztív nyelvészet és a nyelvoktatás

In: Modern Nyelvoktatás XII. 1975. 1–2. 9–16.

 

Oraciones nucleares en alemán, inglés, espańol y húngaro

YELMO – Rev. del profesor de espańol 1973. No. 14. Madrid 1973.

In: Actas del internacional de Estudios Hispánicos (277–283.) Bp. 1976.

 

A fonetika szerepe az idegen nyelvek oktatásában

In: Modern Nelvoktatás XIV, 1976, 15–28.

 

Fülei-Szántó Endre: Hogyan tanuljunk idegen szavakat? (Szót kérek! Nyelvtanárok és nyelvtanulók fóruma) == Világ és Nyelv, 1977. 5. sz. p. 9.

 

Nyelvelsajátítás és művelődés

In: Pedagógiai Szemle, 1977. 10. (914–919.) Bp. 1977.

 

Grundstrukturen der kommunikativen Situationen

In: Kommunikative und funktionale Sprachbetrachtung (162-168.) Halle, 1978.

 

Az idegen nyelv tanulásának ismeretterjesztési problémái

In: Magyar Nyelvőr, 102. 1978. 1. (63–64.) Bp. 1978.

 

A magyar mint idegen nyelv diszciplinája

In: Magyar Nyelvőr, 102. 1978. 3. (46-47.) Bp. 1978.

 

Dr. Fülei-Szántó Endre: “Művirág vagy nemesített élővirág? Egy nem eszperantista töprengései == Világ és Nyelv, 1978. 4. sz. p. 1011.

 

Nyelvpedagógiai írások I. MKKE Nyelvi Intézet (A Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem fennállásának 30. évfordulójára rendezett jubileumi ülésszak előadásainak anyaga) (Szerk.: Fülei-Szántó Endre és Gereben Ágnes), Bp. 1978.

 

Kísérlet a nyelvi órák intenzitásának matematikai mérésére

In: Nyelvpedagógiai Írások I. (63–64.) Bp. 1978.

 

Az első szavak

In: Nyelvünk világa (Szerk.: Kovalovszky Miklós) (18–20) Gondolat, Bp. 1978

 

Kommunikációelmélet és nyelvoktatás

In: Modern Nyelvoktatás 17. 1979. 1. (67–97.) Bp. 1979.

 

A nyelvi rendszer és a zenei rendszer néhány összefüggéséről

In: Modern Nyelvoktatás IX, 1979, 73–90.

 

A marketingmunka magatartásbeli kritériumai

In: Marketing (Piackutatás) 13., 1979. 3. (301–303.) Bp. 1979/3.

 

Nyelvpedagógiai írások II. (Konfrontáció a társadalomtudományokban — Az 1979. február 28–március 2. között megrendezett konferencia előadásai) (Szerk.: Fülei-Szántó Endre és Gereben Ágnes), MKKE Nyelvi Intézet, Bp. 1979.

 

A deferencia összetevői és vonatkozási rendszerei (A társadalmi presztízs)

In: Nyelvpedagógiai Írások II. (301–308.) Bp. 1979.

 

Gondolatok az akcióminőség és az igekötők rendszerének összefüggéseiről

In: Nyelvtudományi Értekezések, 104. (329–332.) Bp. 1980.

 

Tudományos szöveg és narratívum

In: Folia practicolinguistica 10. 1980. (31–42.) Bp. 1980.

 

A gazdasági nyelvészet lehetőségei

In: Szaknyelvkutatás – nyelvoktatás (szerk.: Gárdus János) (63–70.) Bp. 1980.

 

Dr. Fülei-Szántó Endre: Akik beszélnek  de nem értenek == Világ és Nyelv, 1980. 1. sz. p. 19.

 

A gazdasági nyelvészet lehetőségei

In: Egyetemi Szemle (A Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem folyóirata) 117–121.

1980/4.

 

Nyelvhasználat és értékháttér

In: Acta Universitatis Szegediensis de Attila József Nominatae (527–539.)

(Acta Germanica et Romanica I. országos germanisztikai–romanisztikai szimpozion Szeged, 1980. 3–5.)

 

A gazdasági nyelvészet lehetőségei

In: Egyetemi Szemle MKKE, 1980/4. (117–121.) Bp. 1980.

 

Akik beszélnek, de nem értenek

In: Világ és Nyelv (A Magyar Eszperantó Szövetség folyóirata): 1980. 1. (19.)

 

A szimulációs módszer — A nyelvtanulás mint dráma és színjátszás

In: Világ és Nyelv (A Magyar Eszperantó Szövetség folyóirata) 1981. 1. (14.)

 

Az intenzívum kategóriája

In: Nyelvpedagógiai Írások IV. (54–76.) Bp. 1981.

 

Interjektionen als kommunikative Einheiten

In: Kommunikative–funktionale Sprachbetrachtung, Band 1. (87–91.) Halle 1981.

 

A testmozdulatok jelrendszere (Mozdulatnyelv, kinezika)

In: Magyar Nyelv, 77. 1981. 1. (49–59.) Bp. 1981.

 

Fülei-Szántó Endre: Jegyzetek az athéni angol konferenciáról == Világ és Nyelv, 1981. 2. sz. p. 6.

 

Die Spieltheorie und ihre Besichtigung bei der Stoffauswahl für die sprachliche Ausbildung ausländisher Geraminstikstudenten

In: Sammelband Herder Institut (35–40.) Leipzig, 1982.

 

Fülei-Szántó Endre: Lipcsei tapasztalatok (Szót kérek! rovat) == Világ és Nyelv, 1982. 1. sz. p. 12.

 

Fülei-Szántó Endre: A humor szerepe a nyelvoktatásban (Szót kérek rovat) == Világ és Nyelv, 1982. 2. sz. p. 17.

 

A nyelvelméletek jelentősége a nyelvelsajátításban

In: A lengyel nyelvoktatás Magyarországon (40–53.) Bp. 1982.

 

Értékszavak frekvenciáinak gépi számítása

In: Számítógép és nyelvoktatás I. A Magyar Tudományos Akadémia Veszprémi Akadémiai Bizottságának (VEAB) Értesítője 1983. 3. (87–92.) Bp. 1983.

 

Indulatszók és szófajok

(Társszerző: Siptár Péter)

In: Nyelvtudományi Közlemények 85. 1983. 1. (67–81.) Bp. 1983.

 

Gazdasági élet és kommunikáció

In: Magyar Nyelv 79. 1983. 3. (309–321.) Bp. 1983.

 

A gazdasági jellegű kommunikatív szituációk és a nyelv kapcsolatszervező funkciója

In: V. Marketing Konferencia, Pécs (154–157.) Pécs, 1984.

 

Soma Modal Values in Hungarian

In: Nyelvtudományi Közlemények 87. 1984. 2. (331–336.) Bp. 1984.

 

Plurilingua – Gegenwärtige Tendenzen der Kontaktlinguistik, Dümmler, Bonn 1983. – Könyvismertetés

In: Germanistische Mitteilungen, Brüssel 19. 1984 (93–95.)

 

A mondanivaló világossága (Egy elemző módszer bemutatása)

(Társszerző: Bradean Ebinger Nelu)

In: Magyar Nyelvőr 109. 1985. 1. (62–68.) Bp. 1985.

 

A kötőszó grammatikai státusza

(Társszerző: Bradean Ebinger Nelu)

In: Nyelvtudományi Közlemények 87. 1985. 1. (148–159.) Bp. 1985.

 

Tudományos szöveg és narratívum

In: Studia Poetica 6. (332–343.) Szeged 1985.

 

Vezetés és kommunikáció

In: Személyzeti Nyári Egyetem (1985.) előadásainak gyűjteménye (152–163.)

MTSZ-SZVT Baranya Megyei szervezete, Pécs, 1985.

 

Norma–átlag–eltérés (Az 1984. május 23–25-i pécsi tudományos konferencia válogatott előadásai) (Szerk.: Fülei-Szántó Endre), Pécsi Akadémiai Bizottság, Pécs 1985

 

A beszédtevékenység és a nyelvi tudat pszichológiai megvilágításban

In: Az idegennyelvi nevelés - oktatás néhány iránya és lehetősége (Szerk.: Klaudy Kinga és Lengyel Zsolt) (67–87.) Bp. 1986.

 

On Modal Auxiliaries

In: Nyelvtudományi Közlemények 1986. 2. (332–337.) Bp. 1986.

 

Alkotó mimézis

In: A vállalati magatartást motiváló gazdasági és társadalmi tényezők 2. (425–458.) Pécs 1987.

 

Paul Celan költeményeinek asszociatív struktúrája (Szövegelméleti bevezetés)

In: Nyelvpedagógiai Írások 9. 1987. (30–43.) Bp. 1987.

 

Dinamikus nyelvművelés

In: Magyar Nyelvőr 111. 1987. 2. (129–137.) Bp. 1987.

 

Segédigék és módosító igék a magyarban

In: Nyelv- és Irodalomtudományi Közlemények XXXI. 1987. 2. (143–150.) Kolozsvár 1987.

 

Szóalkotás két erdélyi költő lírájában

In: Magyartanítás XXX. 1987. 1. (24–28.) Bp. 1987.

 

Egy magyar szerző esetgrammatikájáról

In: Magyartanítás XXX. 1987. 2. (92–96.) Bp. 1987.

 

Komparatív műveltségblokkok

In: A hungarológia oktatása 1987. I. 1. (23–28.) Bp. 1987. (Magyar Lektori Központ)

 

A hungarológia helye és szerepe a tudományok és a művelôdéspolitika rendszerében

In: A hungarológia oktatása 1987. I. 2. (3–18.) Bp. 1987. (Magyar Lektori Központ)

 

Typological Aspects of Auxiliary Verbs

In: Proceedings of the 14 International Congress of Linguistics (2361–2363.) Berlin 1987.

 

A "marad" ige elemzése a spanyol és a magyar nyelvben

In: Nyelv- és Irodalomtudományi Közlemények XXXII. 1988. 2. (123–132.) Kolozsvár 1988.

 

Just, Economica, Linguistica

In: Sprache und Information (= Wirtschaft) (295–306.) Attikon Verlag (Hrg.: Theo Bungarten)

Hamburg 1988.

 

Un unavoidable "seme" (meaning-element) in Componential Analysis

In: Revue de Linguistique Roumaine C.I.T.A. XXVI. 1. (33–43.) Bukarest 1988.

 

There Ranks of Action-guiding Rules in Natural Languages

In: Revue de Linguistique Roumaine 1988. Tom. XXXIII. N.5. (Sept.–oct.) Bukarest 1988.

 

Trans-, anti- und meta- (Philosophische Prefixe der Bedeutungsschaffung in der Dichtung von Paul Celan)

In: Neue Literatur, Zeitschrift des Schriftstellerverbandes der Republik Rumänien, 1988. Nr. 6. (56–58.) Bukarest 1988.

 

Az igei predikátum és kategóriái

In: Nyelv- és Irodalomtudományi Közlemények XXXIII. 1989. 2. (181–186.) Kolozsvár 1989.

 

Trist poet de limba teutona

In: Contemporaneul Nr.7., 1.iunie. 1990. (6.) Bukarest1990.

 

Európa – plusz-mínusz

In: A Hét, XXXV. 1990. aug. 30. (8.) Bukarest 1990.

 

A sztálini zsarnokság életvilága és megszűnése

In: Korunk 1990. 5. (593–601.) Kolozsvár, 1990.

 

Két magyar igekötő szemantikájáról

In: Magyar Nyelv LXXXVII. 1991. 4. (430–439.) Bp. 1991.

 

A második évezred vége felé

In: (Keresztény szemmel 3.) Kereszténység és közélet (szerk.: Horányi Özséb) (27–34.)

Bp.–Pécs 1991.

 

Negatív retorika

In: Korunk 1991. 7. (8883–887.) Kolozsvár 1991.

 

Szövegvihar

In: Helikon 1991. 8. 34. szám (2.) Kolozsvár 1991.

 

Szövegvihar

In: Helikon 1991. 8. 45. szám (10.) Kolozsvár 1991.

 

Vándorlás és hitvallás

In: Korunk (Tematikus szám: Vándorlás, kivándorlás) 1991. 12. (1460–1464.) Kolozsvár 1991.

 

A gyűlölet modellje

In: Korunk 1991. 8. (1035–1038.) Kolozsvár 1991.

 

Vándorúton a szellemtudományok között

In: A nyelvészetről egyes szám első személyben (szerk.:Sz. Bakró-Nagy Marianne és Kontra Miklós) (35–44.)

Bp., MTA Nyelvtudományi Intézet, 1991.

 

Az állítmányok birodalma (Gondolatok a politikai nyelvezetről) In: Nyelvpedagógiai Írások XIII. 1992. (193–213.)

Budapest 1992.

 

Bomló kétnyelvűség

In: Társadalmi és területi változatok a magyar nyelvben (szerk.: Kontra Miklós) Linguistica, Series A, Studia et

Dissertationes,9. (35-45.) MTA Nyelvtudománi Intézete, 1992.

 

Szövegvihar

In: Helikon 1992. 9. 11. szám (9.) Kolozsvár 1992.

 

Szövegvihar

In: Helikon 1992. 9. 21. szám (2.) Kolozsvár 1992.

 

Szövegvihar

In: Helikon 1992. 9. 25. szám (2.) Kolozsvár 1992.

 

A modulok rendszere József Attila költői univerzumában

In: Irodalomismeret III. 2–3. 1992. szept. (6–11.) Bp. 1992.

 

Az ateizmus tipológiája

In: Keresztény Pedagógiai Nyári Egyetem (Szerk.: Várnagy Elemér) (62–70.) Pécs 1992.

 

A magyar–román viszony tükröződése a tömegkommunikációban

In: Kisebbségkép a tömegtájékoztatásban (Szerk.: Egyed Albert) (28–38.) Bp. 1992.

 

Válasz Karsai László Antiszemiták és antiszemitizmus a magyar sajtóban c. előadására

In: Kisebbségkép a tömegtájékoztatásban (Szerk.: Egyed Albert) (143–149.) Bp. 1992.

 

Nyelvhasználat és beszédstílus a felnőttek oktatásában

In: Munkaerőpiac és felnőttképzés (75–81.) Pécs 1992.

 

Fortélyos fogságban (Egy vendégtanár pszichológiai kalandjai a Balkánon) Pannónia Könyvek, Pécs 1993.

 

A Meridián árnyékában (Paul Celan versei)

In: Nyelv- és Irodalomtudományi Közlemények 37:12 (135139) Kolozsvár 1993.

 

Furcsácska ez az országocska (Bukaresti kisantant)

In: Helikon 1994. 11. 167. szám (7.) Kolozsvár 1994.

 

A verbális érintés

Linguistica Series C. Relationes 7. A Magyar Tudományos Akadémia Nyelvtudományi Intézete Bp. 1994.

 

 

 

 

KONFERENCIÁK ELŐADÁSAINAK TÉMÁI

 

 

Model S—O (strukture – operacije)

In: Aktivne metode i moderna pomagala u nastavi stranih jezika (Predavanja i referati održani na 10. Kongresu FIPLV u Zagrebu, 5–9. 4. 1968.) (Ed.: Rudolf Filipović): 511–518, Školska Knjiga, Zagreb 1971.

 

Ein Versuch der logischen und grammatischen Beschreibung der Modalität in einigen Sprachen

In: Papers from the International Symposium on Applied Contrastive Linguistics (Stuttgart, October 11-13, 1971) (Ed. Gerhard Nickel): 141–156, Cornelsen - Velhagen & Klasing, Bielefeld 1972.

 

Hegedűs József: Modern Linguistics and up-tu-date Teaching Materials

In: FIPLV–TIT Kongresszus, 1971. április 3.)

 

Hozzászólás Szende Aladár előadásához (Szende Aladár: Új utak az anyanyelvi képzésben: 47–52)

In: Nyelvtudományi vándorgyűlés (Hódmezővásárhely, 1972. október 20–21.) (Szerk.: Szathmári István): 63–64, Magyar Nyelvtudományi Társaság, Bp. 1973.

 

Genre und Struktur der Kommunikation in der Wissentschaftlichen Thematik

In: ZBORNÍK z konferencie „Aktuálne problémy modernej cudzojazyčnej výučby u dospelých”

(7–8. marec 1974.): 191–199, Bratislava, 1974.

 

Kontrastieve Beschreibung der deontischen Modalität im englischen und spanischen Sprachsystem

In: Applied contrastive Linguistics (Association internationale de Linguistique Appliquee third Congress, Copenhagen 1972) (Ed. G. Nickel): 110–119, Julius Groos Verlag, Heidelberg 1974.

 

Theory of Teaching Material and Modern Teaching Materials

In: Modern Linguistics and Language Teaching (International Confernce Bp., 1–5 April 1971): 77–87, Akadémiai Kiadó, Bp. 1975.

 

Kísérlet a nyelvi órák intenzitásának matematikai mérésére

In: Nyelvpedagógiai írások I. MKKE Nyelvi Intézet (A Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem fennállásának 30. évfordulójára rendezett jubileumi ülésszak előadásainak anyaga) (Szerk.: Fülei-Szántó Endre és Gereben Ágnes): 132–142, Bp. 1978.

 

Az intenzívum kategóriája

In: Nyelvpedagógiai írások II. (Konfrontáció a társadalomtudományokban — Az 1979. február 28–március 2. között megrendezett konferencia előadásai) (Szerk.: Fülei-Szántó Endre és Gereben Ágnes): 54–74, MKKE Nyelvi Intézet, Bp. 1979.

 

A nyelvelméletek jelentősége a nyelvelsajátításban

In: A lengyel nyelvoktatás Magyarországon (1982. március 24–25. között tartott tudományos konferencia anyaga) (Szerk.: Dr. Bańczerowski Janusz): 40–53, Lengyel Kultúra, Bp. 1982.

 

Kommunikáció és vezetés

In: Személyzeti Nyári Egyetem (előadásainak gyűjteménye) (Pécs, 1985. július 8–12.) (Szerk.: Dr. Litavecz Mihály és dr. Szemere Mátyás): 152–153, Szervezési és Vezetési Tudományos Társaság Baranya Megyei Szervezete, Pécs 1985.

 

Alkotó mimézis

In: A vállalati magatartást motiváló gazdasági és társadalmi tényezők (A JPTE Közgazdaságtudományi Karán, Pécsett 1985. május 9–10-én megrendezett konferencia előadásainak anyaga): 452–458, JPTE Pécs, 1985.

 

Az állítmányok birodalma (Gondolatok a politikai nyelvezetről)

In: Nyelvpedagógiai írások XIII. (Az I. Jelentéstan és nyelvoktatás és a II. A nyelvhasználat szférái c. tudományos konferencia {1991. július 4–5.}anyaga): 193–212, BKKE Nyelvi Intézet, Bp. 1992.

 

The use of songs in teaching english

In: Proceedings of the second conferenc on speech orientated elt (Ed’s: József G. Bognár and Andrew C. Rouse): 213–221, JPTE Pécs, 1985.

 

Nyelvhasználat és beszédstílus a felnőttek oktatásában (Szerk.: Dr. Koltai Dénes és Keszler Gábor): 75–87, (Nemzetközi konferencia Pécs, 1992. október 15–17.), JPTE BTK, Felnőttképzési és Közművelődési Tanszék, Pécs, 1993.

 

 

 

Dornbach Mária megjegyzése:

Előítélet-szótár megírása

A magyar nyelvészek VI. nemzetközi kongresszusa, Eger, 1994. augusztus 23–26.

A programban a fenti előadás még szerepel, de ezt már nem tudta se megtartani, se a témáról gondolatait megírni.

 

 

 

ELŐADÁSVÁZLATOK, ABSZTRAKTOK

 

 

A spanyol és a magyar igenevek kontrasztív leírása

In: Az élő nyelvek összevető nyelvtanainak elvi és gyakorlati kérdései (Az előadások és hozzászólások vázlatai): 81–82, Pécs, 1971.

 

Distorted Communication with Different Ethical Presuppositions

In: Contact + Confli(c)t II (Symposium C + C II 2–5/VI/1982) (Ed. Peter Nelde) Brussel – Bruxelles 1982.

 

Deontic operators in action sentences

In: Anglisztikai napok ’85, Annual conference in english and american studies in Hungary (Pécs, 1985. január 28–30.): 55–56, Pécs, 1985.

 

---

 

M. Criado de Val, Gramática espanola [Recenzió] == Filológiai Közlöny. 10:34 (1964.). p. 494495.

http://adtplus.arcanum.hu/hu/view/FilologiaiKozlony_1964/?query=f%C3%BClei-sz%C3%A1nt%C3%B3&pg=501&layout=s (előfizetéses)

 

 

 

 

 

 

---

Új peregrináció és személyiségváltozás == Hungarológiai Értesítő, 11. évf. 3-4. sz. In Régi és új peregrináció. Magyarok külföldön, külföldiek Magyarországon

 

 

 

 

 

---

 

 

 

Asztali nézet